Toyota HYBRID technológia
A Toyota, az első Prius 1997-es debütálása óta kínál járműveket a forradalmi hybrid technológiával, amit ügyfeleink és rangos megbízhatósági tesztek egyaránt elismernek és nagyra értékelnek. A Toyota hybrid autói ékes bizonyítékai annak, hogy a technológia fejlődése és környezetünk védelme kéz a kézben is járhatnak. Célunk az, hogy innovatív megoldásainkkal a vezetők még hatékonyabb, még kényelmesebb és még megbízhatóbb járműveket vezethessenek. A hybrid technológia mérföldkövet jelent az autózás történetében: megváltoztatja a piac arculatát, és megszabja a fejlődés irányát. A jövőt már ma megismerheti. Ne habozzon: tudjon meg többet a Toyota hybrid technológiáról!
Full Hybrid
A Toyota Full Hybrid technológiája benzinmotort és – meghajtva generátorként is működő – elektromos motorokat tartalmaz, ami a Full Hybrid hajtás hatékony működésének a kulcsa, javítja a gépjármű teljesítményét és a gazdaságosságát. Az elektromos motor, az állandó sebességű vezetés, fékezés, illetve a lassulás során – amikor nem az elektromos motor hajtja a gépkocsit – generátor üzemmódban képes az akkumulátort tölteni. A töltött akkumulátorról egyéb üzemmódban az elektromos motor – a benzinmotor nélkül is – képes a gépkocsi mozgását az akkumulátor kapacitásának függvényében biztosítani. A hajtás két energiaforrása szinergiában működik együtt, egymást kiegészítve, aminek eredményeképpen a menetdinamikai jellemzők és az üzemanyag‑felhasználás jobb, mint ha a kettő külön‑külön dolgozna.
Az akkumulátorok minden lassulás és fékezés alatt töltődnek, szükség esetén a töltéshez a generátorként is működő benzinmotor is hozzájárul.
Biztosítja a maximális forgatónyomatékkal történő indulást, valamint a rövidebb utak megtételét tisztán elektromos meghajtással. Hajtja a kerekeket, és visszanyeri a fékezés során keletkező energiát.
Tölti az akkumulátort, és elektromos energiával látja el az elektromos motort.
Elosztja a hajtást a benzin- és elektromos motor között, valamint helyettesíti a váltóművet.
Az inverter vezérli az elektromos energia áramlását az akkumulátorokból, illetve az akkumulátorokba, valamint a még gazdaságosabb üzem érdekében változtatja a az elektromos motorba táplált feszültséget és más paramétereket. A légkondicionáló berendezés elektromosenergia‑ellátásáról is gondoskodik, hogy az utaskabinban a hőmérséklet megfelelő legyen akkor is, ha a benzinmotor éppen nem működik.
A szuperhatékony Atkinson benzinmotor a teljesítményt a bolygóművön keresztül továbbítja. Ez a költséghatékony és hihetetlenül dinamikus motor nemcsak a kívánt teljesítményről gondoskodik, de hajtja a generátort is annak érdekében, hogy töltse az akkumulátorokat.
A 12 V-os kiegészítő
akkumulátor táplálja a jármű elektromos berendezéseit, egy hagyományos járműhöz
hasonlóan. Ahogy a többi járműnél, a kiegészítő akkumulátor ebben az esetben is a
fémvázhoz van földelve.
Hogyan működik?
A hybridnek nem egy hybrid motorja, hanem egy egész hybrid hajtása van. A sebességtől függően a hybrid hajtású Toyota vagy csak az elektromotort vagy a benzinmotort, vagy egyszerre mindkettőt használhatja. A rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő meghajtóforrásokat, amelyeknek köszönhetően mindegyiket optimálisan képes használni. Az elektromos motor (kék versenyző) olyan, mint egy sprinter, akinek a specialitása a gyors elindulás és a rövid távok. A benzinmotor (türkiz versenyző) a hosszútávfutó, aki az utazás minden szakaszában egyenletes teljesítményt nyújt.
Álló helyzet
Amikor várakozik valakire, vagy megáll egy piros lámpánál, a motorok készenléti üzemmódba kapcsolnak: a jármű nem bocsát ki sem hangot, sem kipufogógázokat.
Sem a benzin-, sem az elektromos
motor nem működik.
Elindulás
A hybrid rendszer csak az elektromos motort működteti, amikor zöld jelzésnél vagy a parkolóból finoman elindul. A benzin fogyasztás ilyenkor nulla. Körülbelül 50 km/h‑s sebesség elérésekor a benzinmotor automatikusan beindul.
Parkolás
Az autó leparkolásakor csak az elektromos motor mozgatja az autót, hiszen egy ilyen manőver nem igényli a benzinmotor teljesítményét.
Csak az elektromos motor működik, a benzinmotor pedig „pihen” egy ideig. Csak elektromos motorral akár 2 km‑es távolság is megtehető, ha a sebesség nem haladja meg az 50 km/h‑t.
Haladás állandó sebességgel
Amikor alacsony, állandó sebességgel halad, és nem végez hirtelen gyorsításokat, a hybrid rendszer mindkét erőforrást a lehető leggazdaságosabb módon hasznosítja, a benzinmotor pedig mindössze az elektromos motor teljesítményét egészíti ki. Egy kicsit magasabb sebességen az ECO üzemmód kiválasztásával a rendszer önállóan választja meg a két erőforrás teljesítményének arányát. Úgy tűnhet, hogy a gázpedál lenyomására az autó nem úgy reagál, ahogyan elvárná – ez a jelenség azonban a hybrid rendszerben automatikusan bekövetkező üzemanyag‑fogyasztás csökkenésének a következménye.
Az EV‑gomb megnyomásával körülbelül 2 km‑t tehet meg pusztán az elektromos motor használatával.
Egy nagyobb gyorsítás megterheli az elektromos motort. Ebben az esetben a benzinmotor egészíti ki a villanymotor teljesítményét.
Erős gyorsítás
Előzés során, amikor teljesen lenyomja a gázpedált, és lenyomva is tartja egy ideig, a maximális dinamizmus érdekében mindkét motor a legnagyobb fordulatszámon üzemel. Ez ugyanakkor a hybrid rendszer legkevésbé gazdaságos üzeme, mert a fogyasztás ekkor éri el a maximumát.
A gyorsítás leghatékonyabb módja:
1. Nyomja le a gázpedált teljesen, amíg el nem éri a kívánt sebességet.
2. Egy pillanatra engedje fel a gázpedált.
3. Nyomja le a gázpedált ismét (a sebesség fennmarad, ugyanakkor gazdaságosabb üzemre vált a rendszer).
A benzinmotor magas fordulatszámon működik, az elektromos motor pedig felhasználja az akkumulátorban tárolt energiát.
Nagy sebességű haladás
Amikor igazán gyorsan, például órákon keresztül autópályán vezet, a teljesítmény fő forrása a benzinmotor, amivel mindenféle korlátozástól mentesen nagy sebességet tarthat.
Ilyen helyzetekben az elektromos motor besegít, de a jármű hajtásában nem vesz részt.
Érdemes azonban észben tartani, hogy a nagy sebességnek nagy fogyasztás a következménye, vagyis sűrűbben kell ellátogatni az üzemanyagtöltő állomásokra.
A főszerep a benzinmotoré, az elektromos motornak mindössze kiegészítő szerep jut.
Lassítás
Mérje fel a közlekedési helyzetet, és ha lehetséges, korábban emelje fel a lábát a gázpedálról. Így az autó a lendületét kihasználva energiát nyer vissza, és egyben az akkumulátorokat is tölti. Meredek lejtőn állítsa a hybrid rendszer váltókarját B állásba, hogy a lehető legnagyobb mértékben hasznosítsa a motorfékhatást.
Fékezés
Fékezés során a hybrid rendszer leállítja a benzinmotort, energiát nyer vissza, és tölti az akkumulátorokat. Ha lehetséges, finoman, állandó fékpedálerővel fékezzen, és olyan hosszan, amennyire csak mód van rá – ennek köszönhetően ugyanis az akkumulátorok a leghatékonyabb módon töltődnek. Ne hirtelen fékezzen, ha a közlekedési helyzet ezt nem kívánja meg, mert a hybrid rendszer a keletkező energiát ilyenkor az autó lassítására, és nem az akkumulátorok töltésére fordítja.
A benzinmotor készenléti üzemmódba, az elektromos motor pedig töltési üzemmódba kapcsol. Az akkumulátor eltárolja az elektromos energiát.
Fedezze fel a Toyota modelljeit, válassza az Önnek megfelelő finanszírozási formát. Értékesítőink készséggel állnak rendelkezésére Szolnokon, Jászberényben és Egerben.
TÉNYEK
Hybrid autót fenntartani környezetvédelmi és takarékossági szempontokból is érdemes. Gazdag felszereltsége versenyképes vételáron érhető el, alacsony karbantartási költségei mellett megbízhatóságot is garantál a Toyota.
TÉVHITEK
Világszerte a gépjárművezetők által egyre gyakrabban választott gépkocsik közé tartoznak a Toyota Hybridek, így van ez Magyarországon is. Az ilyen hajtású autók népszerűségének növekedése többek között a jobb dinamikának köszönhető illetve a használtautó piaci értékállóságnak.
Hybrid videók
Ismerje meg az alábbi videókon keresztül a hybridek előnyeit, működését. Megtudhatja, miért választották már több millióan a Toyota hybrid modelljeit.
80% tisztán elektromos üzemmód városi használatban
Tisztán elektromos üzemmódban(EV) a Toyota Hybrid öntöltő modelljei (a plug-in kivételével) a benzinmotor beindítása nélkül mindössze 2-3km utat tudnak megtenni. A benzinmotor beindításával azonban, köszönhetően a hybrid hajtásláncnak, a városi forgalomban a megtett út akár 70-80%-ában is tisztán elektromos üzemmódban közlekedhetünk. A következő videón az 1001cars életszerű tesztje látható. A videó két részből áll, a tesztalany mindkét esetben az új Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sports. Az első részben erős városi , míg a második részben tipikus városi forgalomban, családdal együtt tesztelik az autót.
Eredmények:
I. kör:
- Városi forgalomban megtett távolság: 26,1 km
- Átlagos üzemanyag fogyasztás: 4,0 l/100km
- Átlagsebesség: 23,9 km/h
- Az utazás teljes ideje alatt EV (tisztán elektromos) üzemmódban eltöltött idő: a teljes idő 81%-a
II. kör:
- Városi forgalomban megtett távolság: 25,6 km
- Átlagos üzemanyag fogyasztás: 3,8 l/100km
- Átlagsebesség: 27,6 km/h
- Az utazás teljes ideje alatt EV (tisztán elektromos) üzemmódban eltöltött idő: a teljes idő 80%-a
Mindkét esetben bizonyosságot nyert, hogy a városi forgalomban a menetidő csaknem 80%-át – a benzinmotor használata nélkül – tisztán elektromos üzemben teszi meg.
Fedezze fel a Toyota modelljeit, válassza az Önnek megfelelő finanszírozási formát. Értékesítőink készséggel állnak rendelkezésére Szolnokon, Jászberényben és Egerben.